Vents de canvi, 'escraches' i democràcia

14-04-2013 | Cugat.cat

Els ciutadans d'a peu, aquells que anomenen 'la majoria silenciosa', aquells que cada dia ens llevem per portar el sustento a les nostres famílies i que amb el nostre treball contribuïm també amb el pagament d'impostos per tirar el país endavant,contemplem atònits el grau de degradació, de degeneració que és present a moltes de les institucions de l'Estat, autonòmiques, locals, sindicals i partits polítics majoritaris i, el que es pitjor, amb l' impunitat i la manca de principis d'aquests càrrecs electes, que no deixen de ser uns servidors públics temporals al servei i disposició de la ciutadania, implicats en gravíssims casos de corrupció.

Aquests fets fan evident que el sistema partitocràtic està obsolet i que el mateix sistema necessita una reforma profunda en el que els ciutadans tindran que ser de nou els protagonistes de la Història, tenint que assumir més participació i responsabilitats en el futur; continuar amb la mateixa tripulació que ens ha portat fins a les roques, no es farà mai sortir dels esculls.

Serà la ciutadania, quan arribi el moment i sempre mitjançant las regles democràtiques i les urnes, la que farà passar pàgina a aquest sistema i a molts dels seus 'figurants'. Dit això cal dir també que mai amb l'utilització de la violència de paraula o física es solucionarà res: quan s'utilitza el insult i la força es quan s'ha perdut la raó. Els actes de com ara anomenen 'escraches' o 'escarnis' cap a persones, grups, associacions i partits divergents son fenòmens d'inspiració totalitària i antidemocràtics, vingui d'on vinguin, i tenen que ser reprovats per qualsevol persona, grup, partit que s'autodenomini democràtic. Defensem tots els valors de la convivència, la discrepància i la llibertat individual que son intrínsecs als valors cívics de la Democràcia.